32 770 87 87

PON. - PT. 08:00 - 16:00

Napisz do nas

[email protected]

0

Zaprezentuj swoją ofertę

Sukces w sprzedaży zależy w równej mierze zarówno od jakości produktu, umiejętności pracownika jak i prezentacji produktu. W przypadku sklepów mięsnych merchandising czyli w obiegowym znaczeniu właściwa ekspozycja towaru, lub szerzej metody wpływania na decyzje zakupowe naszych klientów (poprzez wystrój, sposób prezentacji produktu i inne czynniki). Nie więcej niż 5% podejmowanych decyzji zakupowych jest wynikiem analizy faktów, czyli porównania zalet i wad danego produktu, ze stosunkiem ceny i naszych oczekiwań. Uczucia, emocje, czy też intuicja, lub potrzeba chwili, czy też doraźne korzyści to ponad 90% "argumentów" przemawiających za podejmowanie lub zaniechanie decyzji zakupowej.

 

 

Oczywiście celem każdego handlowca – także ekspedientki w sklepie mięsnym jest sprzedaż. Jak zauważyliśmy jednak powyżej aby mogła ona nastąpić na decyzję naszego klienta działa wiele postronnych czynników. Pojawia się w nas więc pytanie co należy zrobić aby potencjalny klient stał się naszym stałym klientem, aby kupował więcej i częściej, aby zakupy które u nas robi wzbudzały w nim świadomość dobrze zainwestowanych pieniędzy (np. poczucie inwestowania w swoje zdrowie poprzez zakup wyłącznie wartościowych produktów mięsnych), żeby ukierunkować jego spojrzenie na te produkty na których nam szczególnie zależy etc. Na naszego klienta działa wiele czynników wpływających na zakup lub rezygnację. Nie jest to nic innego jak wszystkie nasze zmysły. Zwykło się mówić, że "kupujemy oczami" jest to prawda, jednak nie cała prawda. Oprócz odpowiedniej estetyki witryny, starannej aranżacji wnętrza, estetycznych strojów pracowników, natężenia i kolorów światła, wykorzystania efektów lustra, na nasze decyzje zakupowe równie mocno wpływają pozostałe cztery zmysły – słuch, zapach, dotyk i smak. Zmysł zakupu Coraz częściej spotykaną praktyką w sklepach, a już w zasadzie w większości marketów jest muzyka. Czasem w przerwach muzycznych spiker informuje nas o konkretnych promocjach, specjalnych ofertach czy innych przygotowanych dla klientów atrakcjach. Częściej jednak w zakupach towarzyszy nam w zależności od okresu nastrojowa muzyka, wzmacniająca poczucie radości, polepszająca samopoczucie i budząca pozytywne skojarzenia. Nie bez znaczenia jest też jej natężenie muzyki, wysokość dźwięków czy jej tempo. Odpowiednio dobrana i prezentowana muzyka może zwiększyć sprzedaż i tu uwaga nawet o 40%. Kolejnym wpływającym na nas czynnikiem jest zapach, szczególne znaczenie ma intensyfikacja poczucia świeżości sprzedawanych produktów spożywczych. Zapach może zwiększyć czas spędzony w sklepie przez klienta prawie o 16%, w podobnym stopniu wpływając na decyzję zakupową i nawet w 6% zwiększając całą naszą sprzedaż. Czynnikiem, z którego najmniej możemy zdawać sobie sprawę są bodźce dotykowe. Nie chodzi bynajmniej o dotykanie wędliny czy mięsa, ale bardziej o temperaturę otoczenia, odpowiednią wentylację, czystość regałów i produktów. Do najbardziej oczywistych zmysłów decydujących o zakupie należy na pewno zaliczyć bodźce smakowe. Stąd często spotykane promocje, degustacje etc. Wszystkie one powinny potęgować wrażenia smakowe. W kolejne części artykułu min. sposób układania produktów mięsnych w ladach sklepowych.

 

ZOBACZ OFERTĘ URZĄDZEŃ EKSPOZYCYJNYCH W NASZYM SKLEPIE

ZOBACZ OFERTĘ AKCESORIÓW EKSPOZYCYJNYCH W NASZYM SKLEPIE

VADEMECUM

newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi ofertami specjalnymi, zapisz się na nasz newsletter!

Płatności wspiera

 

W dostawie pomagają

Zostaw nam swój numer!

Zostaw nam swój numer - oddzwonimy!